poniedziałek, 18 maja 2015

18/05/2015


Coraz więcej ciepłych dni i coraz więcej straganów z koszykami pełnymi truskawek. Dlatego też dziś przenosimy się do mojej kuchni. Co tu zrobić, co tu zrobić..W głowie mijam się z tysiącem pomysłów. Może by tak kogiel mogiel z truskawkami, truskawki pod kruszonką, naleśniki z sosem truskawkowym i biały serem a może makaron z truskawkami i śmietanką? Jednak tym razem nie miało być banalnie. Miało być ciekawie i posunęłabym się nawet do stwierdzenia, że twórczo. Czas jak zawsze goni nie ubłaganie a więc musiałam zabrać się do pracy. Coś lekkiego po czym  będę mogła z czystym sumieniem i bez bólu brzucha przejechać pół Warszawy na rowerze. Tak też być może i moje myśli się pobiły ale ja wiedziałam jak je pogodzić. Zapraszam na..


Sałatkę z truskawkami i kurczakiem oraz z ciepłym sosem z gorgonzoli.



 
Przygotowanie:

Pierś z kurczaka kroimy na kawałeczki, doprawiamy solą oraz ziołami (można dodać opcjonalnie przyprawy gyros, jednak nie można przesadzić aby nie zdominować smaku sałatki), następnie odstawiamy go do lodówki na ok 30 minut. W między czasie myjemy naszą sałatę, truskawki kroimy na plasterki, kwadraty jak kto woli :) Kurczaka smażymy do zarumienienia na patelni na odrobinie oliwy. Układamy wszystko na talerzu i przechodzimy do robienia sosu. Do garnka wlewamy 3 łyżki mleka i dodajemy pokrojony w kosteczkę ser (gotujemy go na małym ogniu ciągle mieszając aby sos nie przywarł nam do garnka). Na końcu polewamy nim sałatkę (pamiętaj aby sos był ciepły oraz aby polać nim sałatkę przed podaniem, w przeciwnym razie sos będzie zbyt gęsty a liście oklapną). Dla pełnego smaku, posypujemy gotową sałatkę uprażonymi orzeszkami pinii.

Smacznego kochani :)




Panna Diana



2 komentarze:

  1. Właśnie zastanawiałam się co zrobić z truskawkami, wielkie dzięki za pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sztos :3 na pewno wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń